3:24 pm - środa Kwiecień 24, 2520

Co pić, a jakich napojów unikać?

Naukowcy regularnie prowadzą badania na temat związku kolejnych grup produktów żywnościowych z cukrzycą. Takie badanie przeprowadzono również w odniesieniu do kolorowych napojów gazowanych. Jeśli jesteś fanem coli, oranżady i tym podobnych produktów, doniesienia medyczne na ich temat raczej nie przypadną Ci do gustu. Otóż kolorowe napoje gazowane wyraźnie zwiększają ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2. Oczywiście nie musisz rezygnować całkowicie ze słodkich napojów ulubionych marek, ale spożywanie ich codziennie i to w dużych ilościach to zdecydowanie niedobry pomysł. To samo trzeba powiedzieć o napojach alkoholowych. Osoby, które nadużywają alkoholu również częściej chorują na cukrzycę. Piwo czy wino w niewielkich ilościach może nawet wspomagać trawienie i być elementem zdrowej diety, jednak regularne upajanie się nie jest wskazane z diabetologicznego punktu widzenia.

kofeina bardzo rzadko występuje w lekach, ale w Panadol Extra jest jej określona ilość

A co w takim razie wolno pić? Przede wszystkim wodę. Paradoks polega na tym, że woda jest przez wiele osób uznawana za napój mało atrakcyjny. Tymczasem to właśnie ona ma najlepszy wpływ na nasz organizm. Do niej warto dołożyć także naturalne soki – tu uwaga na produktu przesłodzone, oraz herbatę, a nawet… kawę. Choć ta ostatnia może zaskakiwać, to dowiedziono, że regularne spożywanie kawy obniża ryzyko pojawienia się cukrzycy typu 2. Zdrowy, dorosły człowiek powinien przyswajać około trzy litry wody dziennie. Nie oznacza to jednak, że tyle musimy wypijać. Pamiętaj o tym, że woda znajduje się również w owocach, warzywach i wielu innych produktach.

W kategorii: Cukrzyca, Warzywa

Komentowanie jest zamknięte.