6:09 am - poniedziałek Czerwiec 18, 2018

Naturalne metody obniżania poziomu cukru we krwi.

Poziom cukru we krwi jest silnie zależny od tego, co jemy. Węglowodany są zawarte w większości artykułów spożywczych i z żywnością trafiają do naszego organizmu, gdzie są następnie trawione i doprowadzanej do postaci prostej (glukozy) przenikającej do krwi i transportowanej za jej pomocą po wszystkich układach organizmu.

To właśnie glukoza jest głównym źródłem energii dla komórek, do których przedostaje się dzięki insulinie – hormonowi wytwarzanemu przez trzustkę. Jej niedobór lub złe działanie, polegające najczęściej na braku czułości komórek powoduje hiperglikemię, czyli stan, w którym we krwi jest zbyt duże stężenie cukru. Najprostszą metodą na walkę z nią jest dostarczanie organizmowi pożywienia zawierającego wolno rozkładalne węglowodany.

Dieta bogata w warzywa, które zawierają stosunkowo niewiele węglowodanów oraz dużo błonnika, wydłużającego trawienie cukrów, pomaga rozciągnąć w czasie uwalnianie się z układu pokarmowego glukozy. Dzięki temu jej transport przebiega wolniej i jest regularniej dostarczana komórkom.

Trzeba pamiętać, by w miarę możliwości spożywać warzywa świeże i surowe, gdyż obróbka termiczna zwykle obniżą ich wartość. Osobom cierpiącym z powodu zbyt wysokiego poziomu cukru zaleca się także rezygnację z niektórych dobrodziejstw natury. Chodzi oczywiście o wyeliminowanie wszystkiego, co wzbogacono dodatkowo w cukier czyli wszelkich słodyczy, słodzone przetwory, soki, napoje oraz miód.

Z diety wykluczyć powinno się także niektóre owoce takie jak banany, winogrona, suszone śliwki i rodzynki oraz owoce kandyzowane. Spożycie alkoholu, zwłaszcza wysokoprocentowego oraz słodzonego, wydaje się być dobrym rozwiązaniem. Dużą zawartością cukru charakteryzują się także popularne produktu wytwarzanego z ziemniaków np. frytki, placki ziemniaczane, różnego rodzaju pierogi czy ziemniaki serwowane w różnych formach. Warto tez zastanowić się nad wzbogaceniem diety w produkty zbożowe, wyprodukowane z mąki razowej pieczywo czy innego typu wyroby pełnoziarniste.

Innymi sposobem na ograniczenie cukru może być zastąpienie go rośliną zdobywającą coraz większą popularność na naszym rynku. Jest ona o wiele słodsza od tradycyjnego cukru, a przy tym bezpieczna dla cukrzyków. Mowa tu o stewii, pochodzącej z Ameryki Południowej roślinie używanej od wieków przez Indian Guarani do słodzenia pokarmów. Jej ciekawą właściwością jest wydajność: uzyskany z niej proszek jest podobno 300 razy słodszy od cukru, co pozwala zastąpić kilogram popularnego węglowodanu 3 gramami. Przy czym stewia nie zawiera kalorii, nie niszczy zębów, hamuje łaknienie, ma zerowy indeks glikemiczny (IG) oraz ma duży wpływ na regulację ciśnienia krwi. Jedynym problemem jest jej specyficzny smak, do którego trzeba się będzie pewnie przyzwyczaić.

Bywa, że nasze poszukiwania rozwiązań zabrną zbyt daleko, co nie pozwala już na odwrót i weryfikacje. Niestety proste odpowiedzi leżą zwykle na wyciągniecie ręki. Istnieje bardzo popularna przyprawa, którą można znaleźć w każdej kuchni, doskonale stabilizująca poziom cukru. Cynamon, bo to o nim mowa, świetnie obniża poziom glikemii poprze stymulację receptorów insulinowych oraz zwiększenie ich czułości na ten hormon. Przynosi to rezultat w postaci zmniejszenia zapotrzebowania na insulinę, co pozwala na odciążenie trzustki, poprawienie metabolizmu oraz łagodzenie stanów zapalnych. Olejki eteryczne zawarte w cynamonie mają silne właściwości zabijające drobnoustroje i drożdże.

Augumentin ulotka
W kategorii: Cukrzyca, Jak zwalczać przyczyny

Brak komentarzy

Zostaw komentarz